Home ახალი ამბები მსოფლიო „ჩრდილოეთ-სამხრეთის“ დერეფანი შეიძლება საინტერესო იყოს სხვა ქვეყნისთვისაც

„ჩრდილოეთ-სამხრეთის“ დერეფანი შეიძლება საინტერესო იყოს სხვა ქვეყნისთვისაც

148
„ჩრდილოეთ-სამხრეთის“ დერეფანი შეიძლება საინტერესო იყოს სხვა ქვეყნისთვისაც

კიდევ ერთი გავლენიანი სახელმწიფო, შესაძლოა, მზად იყოს შეუერთდეს „ჩრდილოეთ-სამხრეთის“ საერთაშორისო მულტიმოდალური სატრანსპორტო დერეფნის პროექტს, რომელსაც ამჟამად აშენებენ ინდოეთი, ირანი და რუსეთი, – წერს გამოცემა The Geopolitics. საუბარია სპარსეთის ყურის უდიდეს მონარქიაზე – საუდის არაბეთზე.

სტატიაში აღნიშნულია, რომ ირან-საუდის არაბეთის შეთანხმება ურთიერთობების ნორმალიზაციის შესახებ, რომელიც დაიდო ჩინეთის შუამავლობით, ძირეულად ცვლის ბალანსის რეგიონალურ კონფიგურაციას.

გარდა ამისა, ასევე ხსნის დამატებით შესაძლებლობებს ინდოეთი, რომელიც ასევე აქტიურია ახლო აღმოსავლეთში.

იმის გათვალისწინებით, რომ ერ-რიადთან სტრატეგიული კავშირები ბოლო წლებში მნიშვნელოვნად გაძლიერდა, ინდოეთმა 2021 წლიდან ყურადღება გაამახვილა ჩაბაჰარის პორტის პროექტზე, რომელიც მნიშვნელოვანი კარიბჭეა არა მხოლოდ ავღანეთსა და ცენტრალურ აზიაში, არამედ პოტენციურად ევროპისკენ „ჩრდილოეთი სამხრეთის“ საერთაშორისო სატრანსპორტო დერეფნის მეშვეობით. 2022 წელს, მისი მეშვეობით, ინდოეთის ვაჭრობა რუსეთთან გაიზარდა, მიუხედავად ანტირუსული სანქციებისა, – აცხადებს გამოცემა.

The Geopolitics იხსენებს, რომ ირანსა და ინდოეთს შორის ურთიერთობა გაუარესდა, როდესაც ამ უკანასკნელმა 2019 წელს შეწყვიტა ირანული ნავთობის შესყიდვა.

აღსანიშნავია, რომ არაბულ პრესაში და თავად საუდის არაბეთის ანალიტიკური ინსტიტუტების ვებგვერდებზე, ისევე როგორც რეგიონის სხვა სახელმწიფოებში (ომანი, არაბთა გაერთიანებული საამიროები, ქუვეიტი), მნიშვნელოვნად გაიზარდა ინტერესი „ჩრდილოეთ-სამხრეთის“ დერეფნის მიმართ, როგორც საზღვაო გადაზიდვების ნაწილობრივი ალტერნატივა, რომელსაც აკონტროლებს დასავლეთი. ახლა, როცა თეირანსა და ერ-რიადს შორის მოხდა დაახლოება, დერეფნის გამოყენებისას პოლიტიკური ბარიერები მოიხსნა, თუმცა სატრანსპორტო ინფრასტრუქტურის მოდერნიზაციის პრობლემები კვლავ არსებობს.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here